loading...

وکیل کیفری ، وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری و وکیل کیفری با بهترین وکلای دادگستری

سوسن بازدید : 50 شنبه 06 شهریور 1400 نظرات (0)

در بیشتر فرهنگ های شهر های ایرانی این مسئله وجود دارد که خانواده عروس برای کمک به تشکیل زندگی لوازم اولیه را برای تازه عروس و داماد تهیه می کنند تا ابتدا زندگی هزینه های کمتری داشته باشند.

با این حال زمانی که عروس جهیزیه را تهیه کرده باشد جهیزیه متعلق به زوجه خواهد بود و مرد تنها می تواند به عنوان منتفع از آن استفاده کند.

و اگر مرد بدون اجازه زوجه تصمیم به فروش جهزیه وی نماید متهم به فروش مال غیر خواهد بود و زوجه می تواند از وی شکایت نمایید.

خیانت در امانت جهیزیه توسط زوج

اگر بخواهیم به صورت سطحی به قوانین کشوری نگاه کنیم شاید بتوانیم زوج را در این موضوع مجرم بشناسیم اما اگر به صورت دقیق و عمیق قوانین را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم این جرم را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم وقوع جرم را بررسی نماییم.

با تمام این تفاسیر بای بگوییم که نمی توانیم شوهر را نسبت به جرم خیانت در امانت در جهیزیه متهم نماییم. حتی اگر باعث اتلاف جهیزیه و یا ناقص کردن آن شود.

هنگامی که جهیزیه برای اولین ببار توسط زوجه به خانه شوهر آورده می شود ، پیش زمینه خاصی برای برگرداندن آن وجود ندارد که به آن استرداد می گویند.

و چون استرداد قطعی برای جهیزیه وجود ندارد نمی توانید شوهر را به جرم خیانت در امانت متهم نمایید.

آیا فروش جهیزیه توسط شوهر، خیانت در امانت است ؟

شوهر فقط تا زمان بقا همان زندگی از جهیزه ای که زوجه آورده است منتفع خواهد شد و به هیچ عنوان بدون اجازه همسر اجازه فروش نخواهد داشت و اما زوجه می تواند این اموال را از زندگی مشترک خارج نماید و هیچ اتهامی نیز متوجه او از نظر قانون نخواهد بود. زیرا مالکیت جهیزیه با زوجه خواهد بود.

اینکه فروش این جهیزیه توسط شوهر خیانت در امانت خواهد بود ، رد شده می باشد ، با اینکه اگر جهیزیه توسط شوهر فروخته شود ملزم به تهیه مثل آن خواهد بود اما اتهام خیانت در امانت متوجه شوهر نخواهد شد.

درخواست استرداد جهیزیه

زمانی که زوجه بخواهد جهیزیه خود را برگرداند می بایست در خواست استرداد جهیزیه دهد و چون عین اموال متعلق به او می باشد توانایی در خواست برگرداندن جهیزیه را خواهد داشت ، زیرا معمولا منزل متعلق به شوهر بوده و جهیزیه به خانه شوهر انتقال پیدا می کند.

به همین دلیل پس از منحل شدن عقد نکاح زن می تواند تقاضای استرداد جهیزیه نماید و برای این کار می تواند به دادگاه ها و شورای حل اختلاف مراجعه نماید. برای این کار باید با وکیل طلاق مجرب مشورت کند.

معمولا استرداد جهیزیه به دادگاه های خانواده و حل اختلاف سپرده می شود و برای تنظیم دادخواست باید به این دادگاه ها مراجعه نمایید.

برای اینکه بتوانید استرداد جهیزیه را تسریع بخشید ، باید سیاهه ای از جهیزه هایی که تهیه نموده بودین را که معمولا در شب خواستگاری نئشته می شود را داشته باشید. اگر این سیاهه به امضای چند نفر اعم از عروس و داماد رسیده باشد نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت.

با این حال اقرار طرفین نیز می تواند دادگاه را مجاب کند که چه وسایلی در این جهیزیه باید به زوجه بازگردانده شود.

نحوه رسیدگی به پرونده خیانت در امانت جهیزیه

همانطور که در ابتدا عرض کردیم ، حتی اگر شوهر بدون اجازه جهیزیه را به فروش برساند و یا صدمه ای به آن بزند ، خیانت در امانت محسوب نخواهد شد اما می توان پرونده ای جهت رسیدگی به استرداد جهیزیه در دادگاه تشکیل داد. به دلیل اینکه جهیزیه به زوجه تعلق دارد و در هنگام انحلال عقد نکاح می تواند در خواست استرداد نماید.

در پرونده های این چنینی پس از تشکیل دادگاه و شنیدن سخنان و دفاعیه های هر دو طرف ، اگر دادگاه تشخیص دهد اموال جزو جهیزیه زوجه بوده ، زوج می بایست عین یا مشابه جهاز را برای خانم ارسال کند زیرا دادگاه شوهر را ملزم می دارد تا اموال غیر را به صاحب اصلی که در این پرونده زوجه می باشد برگرداند.

در این نوع پرونده ها جرمی واقع نشده و موضوع به دادگاه های کیفری ارجاع داده نمی شود ولی اگر مرد از حکم دادگاه امتنا نمود ، دادگاه می تواند جهت استرداد جهیزیه به صورت قانونی وارد عمل شود.

https://ariadadyar.com/khianat-dar-amanat-brides-dowry

سوسن بازدید : 62 پنجشنبه 04 شهریور 1400 نظرات (0)

فروش مال غیر از جمله جرایم علیه اموال می باشد که قانونگذار نگاه سختگیرانه‌ای نسبت به آن ندارد و آن را از زمره جرایم کلاهبرداری قرار داده است و طبق رای وحدت رویه مجازات این جرم فروش مال غیر مجازات جرم کلاهبرداری می باشد و زمانی که رای صادر می‌شود به همه جوانب این جرم نگاه می‌شود.

یعنی استرداد اموال و مجازات های تکمیلی محرومیت‌ها و غیره به قاضی دادگاه و به همین جوانب نگاه می‌اندازد و این جرم جمله جرایم غیرقابل گذشت می باشد.

اما سوال اینجاست که آیا و فروش مال غیر مشاهده دنیای حقوق وجود دارد باید گفت فروش مال غیر در مالمو هایی وجود دارد هم ترمال غیر مشاع یعنی اگر شرکا مال مشاعی سهم‌الشرکه خود را بفروشند طبق قانون فروش مال مشاع هم وجود دارد.

فروش مال غیر مشترک که همان است که در مورد حمله خصوصی افراد وجود دارد و یکی از این مبالغ را بدون اختیارات قانونی و قراردادی بفروشد و فروش آن واقع شده است و در مورد اموال مشایی همین عنوان یعنی فروش مال غیر همسطح می‌کند.

یعنی فروش شرکا به طرفیت شریک خود می‌تواند شکایت فروش مال غیر و یا معامله فضولی کند که به عنوان و محتوا  مردم در اینترنت و فضای مجازی دیگر جستجو می کنند طبق این عنوان به عنوان است برای فروش مال غیر مشائی هارون پاشاه دنبال درستی نباشد و این عنوان به معنی این است که دادگاه بعد از بررسی مستندات و دلایل  رای به فروش مال غیر به صورت مشاع می دهد و یا این به معنی این است که رای فروش مال غیر مشاع یعنی صدور رای دادگاه به فروش مال غیر که هر فرد نسبت به ملکی و یا مالی که یک مالک دارد این عنوان شاید عنوان بررسی نباشد بنابراین بهتر است که قبل از هر اقدام در هر موضوعی و یا عنوانی در اینترنت و یا بعد از جستجو در اینترنت با مشاور آب کرخه مربوطه مشورت لازم را انجام دهید زیرا مطالب در اینترنت است افراد حقوقدان و یا دانشجویان گذاشته می شود به صورت پراکنده می باشد و شاید آن طور که باید به اطلاعات افرادی افزاید این طور نباشد.

سوسن بازدید : 62 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

وکیل کیفری یکی از خدماتی است که شما می توانید با بهترین وکلای کیفری صحبت کنید. شما در وکیل کیفری می توانید انواع پرونده خود را به آن بسپارید و چگونه می شود که با بهترین وکیل کیفری مشاوره حقوقی داشته باشید.

با وکیل کیفری قادر هستید پرونده خیانت در امانت، پولشویی، چک، فروش مال غیر و دهها پرونده دیگر را حل و فصل کنید. ما در وکیل کیفری می توانیم با بهترین وکیل کیفری مشاوره حقوقی داشته باشید.

ما در وکیل کیفری می توانیم با بهترین نحو ممکن مشاوره داشته باشید. ما در بخش کیفری می توانیم هر پرونده ای که دارید را براحتی حل و فصل کنیم برای شما.

سوسن بازدید : 68 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر شما قصد دارید با یک وکیل متخصص در تمامی زمینه ها همکاری داشته باشید پیشنهاد می کنیم این مقاله را کامل بخوانید و ببیند که مشاوره حقوقی آنلاین چه کاری برای شما انجام می دهد و چگونه می شود بهترین وکیل آنلاین را پیدا کنیم که دیگر خیالمون آسوده باشد می توانیم کار خود را انجام دهیم یا خیر.

مشاوره حقوقی آنلاین یکی از خدمات بروز است که براحتی با پیشرفت تکنولوژی به خدمات موسسه حقوقی اضافه شده است. در مشاوره حقوقی آنلاین شما می توانید به صورت تلفنی و یا چت و حتی ایمیل و تلفنی صحبت کنیم که در صورت تمایل می توانید با بهترین وکلای ما صحبت کنید.

مشاوره حقوقی آنلاین می تواند  در زمینه های چک، کیفری و خانواده و حقوقی سوالت خود را براحتی بپرسید بدون اینکه مشکلی برای شما به وجود بیاید. در صورت داشتن سوال می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و از وکیل متخصص سوال خود را بپرسید.

سوسن بازدید : 56 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درمانگرها برای احترام گذاشتن به ارزش های دیگران، آموزش دیده اند ؛نه هرگز عقایدشان را به دیگری تحمیل می کنند و نه در کارشان قضاوت می کنند. به هر حال مشکلات و مسایل زوج ها آنقدر پیچیده است که در بعضی موارد درمانگر نتواند مفهوم آنها را درک کند. در این صورت است که لازم می شود بر روی مسایل و ارزش ها بین زوج ها و درمانگر کار شود. شما ممکن است پیشنهاد و یا اظهار نظر یک درمانگر را به عنوان یک قضاوت در نظر بگیرید در حالی که ممکن است اصلاً چنین منظوری نداشته باشد. پس در این گونه شرایط شما باید موضوع را مستقیماً با خود درمانگر مطرح کنید.

 

سوسن بازدید : 66 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

 

طبق آخرين آمار ارائه شده از سوي رئيس مجتمع قضايي شماره 2 خانواده، 6 ميليون زن مطلقه در كشور وجود دارد. اين به گواهي جامعه‌شناسان و روان‌شناسان، حكايت از وجود 6 ميليون زني مي‌كند كه هر روز با مشكلاتي تازه در جامعه دست و پنجه نرم مي‌كنند. از دردسرهاي اقتصادي و رفاهي گرفته تا مشكلات فرهنگي و اجتماعي. درباره وضعيت اين زنان، تحقيقات ميداني و آماري بسياري انجام شده و البته مسائلي نيز پوشيده مانده است.

كودكان قربانيان اصلي طلاق هستند طلاق والدين ممكن است زمينه تشويش روحي كودك را فراهم كند. وقتي شخصيت كودك دچار اختلال مي‌شود، او آماده كشيده شدن به بيراهه و انجام جرم و بزه است. درواقع طلاق والدين مي‌تواند عاملي زمينه‌ساز براي بزهكاري كودكان باشد.

زنان بعد از كودكان در معرض بيشترين آسيب بعد از طلاق قرار دارند: نبود تامين اجتماعي به معناي واقعي كلمه براي زنان مطلقه، بويژه آنها كه سرپرستي فرزنداني را به عهده دارند، مشكلات بسياري براي آنها به وجود مي‌آورند. بعضي از زنان مطلقه در اثر فشارهاي اقتصادي و اجتماعي درگير جرايمي چون خودفروشي، قاچاق مواد مخدر و سرقت مي‌شوند. بسياري نيز در معرض بزه‌هايي چون خشونت‌هاي جنسي، تجاوز به عنف و غيره قرار مي‌گيرند.

در شرايطي كه جامعه دچار آنومي شده، آمار طلاق بالا مي‌رود و بسياري از خانواده‌ها از هم مي‌پاشند. اين مساله به آن معنا نيست كه تمامي زناني كه از همسران خود جدا مي‌شوند به سمت بزه مي‌روند. بسياري از اين زنان زندگي آرام و سالمي را در پيش مي‌گيرند؛ اما عده‌اي كه بحران‌هاي ديگري دارند و زمينه ارتكاب جرم در آنها وجود دارد، با پيش آمدن طلاق، براي رفتن به سمت بزه مستعدتر مي‌شوند. نبايد فراموش كرد كه طلاق عملي مجرمانه نيست؛ اما مي‌تواند عاملي محرك براي وقوع جرم باشد.

در فرهنگ ما مشاوره قبل و بعد از ازدواج و قبل و بعد از طلاق وجود ندارد، معمولا ما نمي‌دانيم براي چه ازدواج مي‌كنيم و نمي‌دانيم براي چه طلاق مي‌گيريم. طلاق بد است؛ اما به هر حال وجود دارد و حال كه وجود دارد، بايد طرز برخورد با آن را بياموزيم تا اثرات منفي‌اش را كمتر كنيم. بايد جلسات مشاوره اجباري براي والدين در آستانه طلاق برگزار شود تا آنها بدانند بعد از طلاق چگونه با يكديگر و فرزندان خود رفتار كنند.

دولت بايد صدور طلاق را منوط به گذراندن جلسات مشاوره رايگان كند. بسياري از مردم استطاعت مالي يا فرهنگ شركت در كلاس‌هاي مشاوره را ندارند. اگر اين جلسات اجباري و مشمول بيمه باشد، والدين هم دريغ نمي‌كنند. مهم‌ترين راه كم كردن آسيب‌هاي طلاق روي فرزندان و زنان، آموختن راه درست برخورد با طلاق است.براي كنترل كردن نرخ طلاق و اثرات منفي آن بايد مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي انجام داد.

 

سوسن بازدید : 76 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

اگر شما هم میخواهید یک کار شیک و بدون دردسر داشته باشد و زیبایی آن به چشم همه بیاید می توانید چاپ روی شیشه را امتحان کنید. با کمک چاپ روی شیشه می توانید هر عکسی را با بالاترین کیفیت روی آن چاپ کنید و شما براحتی می توانید بدون دردسر یک کار شیک با کمترین قیمت داشته باشید.

چاپ روی شیشه با استفاده از دستگاه های دیجیتال انجام می شود که دارای اشعه یووی است که علاوه بر خشک کردن سریع می تواند بدون هیچ مشکلی آن را شسشتو کنید و حتی اگر بخواهید می توانند برای شما ضد خش دار چاپ کنند که نشود روی آن خطی کشید و اینجوری مادام العمر می شود.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟