loading...

وکیل کیفری ، وکیل کلاهبرداری

وکیل کیفری کیست؟ ویژگی وکیل کیفری چیست؟ تفاوت وکیل کیفری با سایر وکلا چیست؟ این وکلا با ارائه تذکرات خود شاکی و کسی که از او شکایت شده است را با حق و حقوق قانونی خود آشنا می کند و مانع از منحرف شدن ق

سوسن بازدید : 50 یکشنبه 18 مهر 1400 نظرات (0)

وکیل کیفری کیست؟ ویژگی وکیل کیفری چیست؟ تفاوت وکیل کیفری با سایر وکلا چیست؟

این وکلا با ارائه تذکرات خود شاکی و کسی که از او شکایت شده است را با حق و حقوق قانونی خود آشنا می کند و مانع از منحرف شدن قاضی پرونده می شود.در یک دادگاه کیفری ،دادگاه موظف است به متهم این فرصت را بدهد که بتواند از خود دفاع کند و در صورت تمایل نسبت به استفاده از وکیل متخصص و کیفری اقدام کنند.

باید بدانید اگر شکنجه متهم با هدف اقرار وی به مسائل دیگر باشد ممنوع است و اگر اقراری بدین وسیله از متهم دریافت شود تایید شرعی و قانونی ندارد.یک وکیل می تواند در زمان وقوع این اتفاق به یاری موکل بشتابد و حق ضایع شده او را باز بستاند.

براساس قانون فقط در مواقع ضروری باید دستگیری و بازداشت متهم صورت گیرد و طی مدت مشخص پرونده کیفری وی به مراجع قضایی ارسال شود و البته خانواده متهم نیز در جریان قرار بگیرند.

تمامیه اقدامات از جمله کشف جرایم،اجرای تحقیقات،بازداشت باید طبق رعایت قوانین و البته با حکم مشخص مقام قضایی صورت بگیرد.در این زمینه ها نباید براساس سلیقه یا سوء استفاده کردن از قدرت خود یا از اعمال حرکات و رفتارهای خشن غیرضروری عمل کرد.در صورت وجود وکیل کیفری حتما نحوه رسیدگی به پرونده های کیفری بهبود خواهد یافت.

برای انجام هرکاری باید آیین مربوط به آن رعایت شود مثلا باید بدانید که تنها با شکایت کیفری شاکی متهم مورد تعقیب قرار نمی گیرد.این مرحله بعد از جمع آوری دلایل محکمه پسند صورت می گیرد.شکایت شاکی تنها باعث پیگیری مورد شکایت و امور مربوطه می شود و باعث تعقیب متهم نمی شود.این باعث می شود که متهم بعد از صرف شکایت شاکی دچار ترس و واهمه نشود.

متهم این حق را دارد که در مرحله تحقیقات مقدماتی یک نفر را بعنوان وکیل پایه یک دادگستری به همراه خود داشته باشد.این حق باید توسط بازپرس به متهم اطلاع داده شود.

ویژگی های وکیل کیفری
یک وکیل دادگستری در درجه اول قابل اعتماد است.این فرد از هوش بالایی برخوردار است.بدون داشتن هوش نمی توان هیچ مشکلی را حل کرد.وکیل هر روز با سختی و رموز بسیاری مواجه است از این رو باید علاوه بر موارد بیان شده دارای صبر و تحمل بسیاری بالایی باشد.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟